Blog Sayfaları

9 Kasım 2012 Cuma

Çemen


Ve ve çemennnn namını duymayan çemeni sevmeyen yok gibi ben bu tarifimi 22 yıl önce maraş göksunlu bir komşum vardı yeni evlenmiş eşinin tayini dolayısıyla urfaya gelmişti yeni evliydi ama çok hamarattı çeşit çeşit mantılar yapardı patatesli peynirli etli birgünde bu yaptığım çemen tarifini bize vermişti ben hemen her yıl yapıyorum nete koyacam diye unuttuğum birşey olmasın diye onu aradık ve işte güzel komşum Müfidenin tarif ettiği çemen tarifim
malzemeleri
2 su bardağı kırmızı isot
yarım çay bardağı kimyon
1tatlı kaşığı karabiber
1tatlı kaşığı tarçın
3baş sarımsak
2kilo kadar kemik
6 su bardağı su
yapılışı
kemikleri düdüklü tenceremize koyalım 6 bardak su koyup 1saat kaynatalım 2su bardağı kırmızı isotumuzu isotunuz yoksa kaliteli bir kırmızı pulbiber kullanın derin bir kaba koyalım kaynamış kemiklerin suyundan 3 bardak isotumuza dökelim çekmesini bekleyelim tekrar su koyalım biberimiz artık suyunu çekmiyorsa suyu yeterli olacak sarımsaklarımızı ezelim biberli harcımıza ekleyelim baharatların tümünü koyup iyice karıştıralım bir kavanoza koyup buzdolabına koyalım ben kahvaltılarda 1çorba kaşığı çemeni tavada biraz yağ koyup hafif kavuruyorum üzerine 2 yumurta kırıyorum kahvaltıda çok güzel oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner