Blog Sayfaları

14 Kasım 2012 Çarşamba

kabak tatlısı

Dün pazardan tatlı kabak aldım eve geldim pazar eşyasını yıka kurut yerleştir derken epey zamanımı aldı kabağı bekletmeden pişirmek istiyordum eşim yemez yapsam mı yapmasam mı düşünürken kendime dedim ki eltim de kabak tatlısını seviyor onu çağırayım beraber yiyelim eltimle aynı aprtman da oturuyoruz hemen aradım kabak tatlısı yapıyorum beraber yiyelim ben tatlımı yapmaya başladım ve işte tatlımın malzemeleri
1 kilo tatlı kabak
2buçuk su bardağı toz şeker
1su bardağı iri doğranmış ceviz
1 tatlı kaşığı çekilmiş fıstık
yapılışı


kabağı dilimledim kabuğunu soydum çekirdek kısmını temizledim 3 santim eninde kestim yıkadım tencereme dizdim üzerine şekeri serptim ateşe koydum 5 dakika kısık ateşte daha sonra 10 dakika gür ateşte pişirdim tekrar kıstım 5 dakika daha pişirdim ateşten aldım 20 dakika tencereden çıkarmadan beklettim hem soğumasını sağlamak için hem şekerini içine tam çekmesi için daha sonra servis tabağına koydum üzerine cevizleri ve fıstığı döktüm tatlım hazır afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner