Blog Sayfaları

26 Eylül 2013 Perşembe

Diyarbakır Kabak Meftune


Bismillah her hayrın başıdır diyor ve tarifimize başlıyoruz bugün yine memleketim diyarbakırdan çok güzel bir meftune tarifiyle başlamak istiyorum sevgili okuyucu diyarbakırda meftune çok sevilen eski 1 yemeğimizdir meftunemiz değişik sebzelerle yapılmaktadır mesela patlıcanlı meftune kabak meftune kış kabağı meftunesi ve kenger meftunesi şuan da aklımda olanlar bunlar işte tarifim
malzemelerimiz
500 gr iri doğranmış parça kuzu eti
1 çorba kaşığı tereyağı veya margarin
1 çorba kaşığı domates salçası
4 adet taze kabak
4 adet olgun domates
3 adet acı biber
4 diş sarımsak
yeteri kadar tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 adet limon suyu
1 adet küp şeker
yapılışı
etimizi iri doğrayalım tenceremize etimizi yağımızı koyup kavuralım üzerine salçamızı ilave edip kavuralım 1 su bardağı su koyup kaynamaya başlayınca kısık ateşte kaynatıp suyunu çektirelim üzerine doğradığımız kabakları ufak doğradığımız domatesleri limon suyunu şekeri tuzu ve biberleri koyup 1 su bardağı su koyup kabaklarımız yumuşayana kadar pişirelim ateşten ezdiğimiz sarımsakları ekleyelim karıştırıp ateşten alalım yemeğimiz hazır afiyet olsun not biz diyarbakırda sumak koyarız urfada istediğim gibi 1 sumak bulamadığım için limon suyu kullandım ayrıca bu yemeğimiz çok yağlı etle yapılır ben yağsız et kullandım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner