Blog Sayfaları

24 Aralık 2012 Pazartesi

Gerdan çorbası


Gerdan çorbası genelde batı bölgemizde çok yapılan güzel bir çorbadır benim misafirim vardı değişik birçorba yapmak istedim ve güzel çorbayı yaptım o kadar çok beğenildi ki içenlerin hepsine tarifini yazmak zorunda kaldım herkese ısrarla tavsiye ederim bir çorba sever olarak tarifimiz
malzemelerimiz
300 gr kuzu gerdan eti
1 su bardağı nohut
1 litre su
terbiyesi için
2 su bardağı yoğurt
1 yumurtanın sarısı
yarım limonun suyu
3 çorba kaşığı un
üzeri için
1 çorba kaşığı tereyağı
1çorba kaşığı tarhun veya nane
yapılışı
eti ve akşamdan suya ısladığımız nohutu 1 litre suyumuzu koyup etler iyice pişene kadar pişirelim ben düdüklü  tencere de pişiriyorum etleri didikleyelim  yoğurdumuzu unumuzu limonun suyunu yumurtanın sarısını hepsini bir kabın içinde güzelce çırpalım et ve nohutumuzun üzerine yavaş yavaş karıştırarak dökelim kaynamaya başlayana kadar karıştıralım suyu az gelirse su ilave edelim çorbamız kaynayıp özleşince ateşten alalım 1 tavada tereyağımızı kızdıralım tarhun veya nane koyup çorbamızın üzerine gezdirelim çorbamız hazır afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner