Blog Sayfaları

21 Temmuz 2013 Pazar

Osmanlı Şerbeti



Yıllardır evime asitli içecekler koymuyorum arada misafir için alıyordum sonra onuda bıraktım zararlı gördüğüm birşeyi misafirimede içirmemem gerektiğini düşündüm ve zaten ben diyarbakırdan alışığım evde yapılan meyveli içeceklere bizde vişne kiraz erik ve nerdeyse tüm meyvelerin genelde sıkılarak taze suyu çıkarılır afiyetle içilir bugün de size sevgili okuyucu yıllardır siyah üzüm çıkar çıkmaz sürekli yaptığım bu güzel Osmalı şerbetinin tarifini vereceğim 4 kıtaya damgasını vuran şanlı Osmanlı ya Rahmetler diliyorum ve işte tarifimiz
malzemelerimiz
1 kilo siyah üzüm
süzme bal
limon veya limon sosu
yapılışı
üzmlerimizi taneleyelim robottan geçirelim veya elimizle ezelim üzerine 2 buçuk litre su koyalım bu şekilde 2 saat bekletelim beklettiğimiz üzümlü suyumuzu süzgeçten geçirelim derin 1 kabın içine dökelim ağız tadımıza göre süzme balımızı ve limon sosunu koyalım bal eriyene kadar karıştıralım şişelerimize veya kavanozumuza koyup buzdolabına koyup içeceğimiz zaman bardaklara koyup buz ilave ederek içelim afiyet olsun not 1 kilo ölçüsü verdim siz ölçüyü artırabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner