Blog Sayfaları

14 Ağustos 2013 Çarşamba

Kelle Paça




Bugün eltimi ve gelinini öğlen yemeğine çağırmıştım eltimde kelle çok sevdiği için beraber yiyelim istedim yemeklerimizde sohbetimizde çok güzel geçti ve fazla bekletmeden işte tarifim
malzemelerimiz
1 adet koyun veya kuzu kellesi
4 adet paça dediğimiz koyunun ayakları
1 litre su
yeteri kadar tuz
6 diş sarımsak
1 adet limon
yapılışı
sevgili okuyucu bizim diyarbakırda sakatat dükkanları kasap dükkanları kadar çok ve aldığınız sakatat ürünlerini titizlikle temizliyorlar ben alırken tekrar temizlettim eve getirdiğimde bir daha evde temizledim kısacası gıcır gıcır birşey oldu :) hepinizin bildiği gibi burnu güzelce temizlenir bütün temizleme işlemi bittikten sonra düdüklü tenceremize kelleyi paçaları (ayaklarını) koyalım üzerine 1 litre suyumuzu koyup ateşe koyalım kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 1 buçuk saat pişirelim pişen etlerimizi başka bir kaba alalım etleri kemikten sıyıralım tekrar tenceremize koyalım üzerine tuzunu ekleyelim 5 dakika kadar kaynatıp ateşten alalım sıcak olarak limon ve sarımsak eşliğinde servis yapalım arzu eden limon ve sarımsak ilave ederek yer afiyet olsun not bizim kelle paçamız salçasız un yoğurt falan girmez ve yağsız oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner