Blog Sayfaları

2 Nisan 2014 Çarşamba

Gül Baklava




Sevgili okuyucu bu tarifimi mutlaka deneyin pişman olmasınız diyorum ve işte tarifim
1 paket hazır kare bim baklavalık yufka
iç harcı için
1 tabak dolusu iri çekilmiş ceviz
yufkayı yağlamak için 250 gr tereyağı
üzeri için
1 çorba kasesi iri çekilmiş fıstık
şerbeti için
3 buçuk su bardağı toz şeker
3 buçuk su bardağı su
4 damla kadar limon suyu
yapılışı
1 adet yufkamızı tezgahımıza koyalım yufkanın üzerini yağlayalım bıçakla ortadan ikiye ayıralım cevizimizi yeteri kadar koyalım rulo saralım gül böreği şeklini verelim büyük borcam tepsimize sığacak kadar yufkalarımızı bu şekil hazırlayalım tepsimize dizelim kalan yağımızı üzerine gezdirelim 200 derece ısıttığımız fırınımızda üzeri kızarıncaya kadar pişirelim önceden kaynattığımız ılık  şerbetimizi üzerine dökelim şerbetini çekince üstüne fıstıklarımızı serpelim tatlımız hazır afiyet olsun


3 yorum:

  1. selda nın mutfak defteri çok teşekkürler arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Ablacım ellerinize sağık. Ben de bayağıdır baklava yapmadım. Canımı çektirdin. Yufkasını kendim açıyorum ben. bu hazırlar ile hiç denemedim. Farkı var mı lezzet bakımından?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur İpar çok teşekkürler hazır yufka ilede güzel oluyor

      Sil

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner