Blog Sayfaları

8 Kasım 2012 Perşembe

Yumurtalı çiğ köfte


* Ben 30 yılımı Urfada geçirdim eşim Urfalı ben Diyarbakırlı yemeklerimiz birbirine çok yakın olmasına rağmen farklılıklar da var dolayısıyla Urfa yemeklerini daha fazla yapıyorum ama memleketimin yemeklerinide severek yapıyorum biz Diyarbakırda etli çiğköfte yaparız ama Urfalıların çiğköftesi kadar Güneydoğu da hiç bir il yapamaz urfanın isotu bile diğer illerden çok farklıdır diğerleri biberi serip kuruturlar urfa biberi serip 2 gün damlarda kalır biberi koymak için büyük naylon poşetlerimiz var biberi poşetlere koyup kara bir renk alana kadar sabah akşam biberi temiz bir beze döker havalandırırız poşetleri yıkarız veya yenisiyle değiştiririz biberimiz siyah renk oldumu beze seripkuruturuz kuruyan biberimizi isotumuzu isot çeken evlerve dükkanlar var onlara götürür çektirip leğenlere koyar tuz ve zeytinyağı koyup karıştırıp çiğköftelerimizde kullanırız ve artık yumurtalı köftemizi yapalım buyrun köftemizin tarifine

* Malzemeleri

yumurtalı çiğ köftenin malzemesi ben üç kişlik hazırladı 3 çay bardağı çiğköftelik bulgur 2 çorba kaşığı urfa biberi 1 kuru soğan 1 çorba kaşığı domates salçası biraz karabiber 1 adet çok olgun domates 1tatlı kaşığı tuz 3 yumurta 150gr marg...arin yarım demet maysanoz 6 tane yeşil soğan yapılışı bulguru biberi salçayı 1kuru soğanı karabiberi 1 olgundomatesi rendeleyip tepsiye koyup iyiceye yoğuruy
oruz köftenin yoğurulması bitene kadar sadece 1 kase su kullanıyoruz suyu azar azar ve elimizi ıslatarak yoğuruyoruz köfte yumuşadımı maydanozu yeşilsoğanı ekliyoruz biraz su alarak köfteye yediriyoruz yağımızı tavaya koyup yumurtaları biraz tuzla çırpıyoruz kızaran yağımıza döküp yumurtalar piştimi köftenin üzerine döküp köfteye yediriyoruz servis tabaklarına koyuyoruz köftemiz yemeğe hazır afiyet olsun   ve köftemizi yemeden köfte üzerine söylenen türkümüzden kısaca yazayım

köfte başımın tacı
ayran onun ilacı
çok yoğur gelin bacı
illede canım çiğköfte





4 yorum:

  1. elinize sağlık bilginize teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız rica ederim ben teşekkür ediyorum kusura bakmayın yorumunuzu yeni gördüm

      Sil
  2. çiğ köfte denince
    ben dayanamiyorum çünki çok seviyorum
    güzel paylaşimlar için teşekkürler
    ellerinize emeginize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pamuksel çok çok teşekkürler kusura bakmayın yorumunuzu yeni gördüm sağolun

      Sil

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner